Predmet izdelave DPN je opredelitev nove rabe površin, ki so namenjene izgradnji obvozne ceste Železnikov ter vodnim ureditvam za zagotavljanje poplavne varnosti Železnikov, in sicer:
– preložitev regionalne ceste R2-403/1075 Podrošt–Češnjica: obvozna cesta Železnikov;
– nivojska križanja na obvozni cesti Železnikov;
– izgradnja suhega zadrževalnika Pod Sušo;
– ureditev struge in brežin Selške Sore v Železnikih;
– preložitev regionalne ceste R2-403/1075 Podrošt–Češnjica na območju zadrževalnika;
– izgradnja nasipa pri Dolenjčevem jezu in preložitev (dvig) regionalne ceste R2-403/1075 Podrošt–Češnjica s potekom preko nasipa;
– premostitveni objekti: štirje mostovi (v Ovčjo vas, v Racovnik, na Trnju, na pregradi) in prepusti;
– oporne in podporne konstrukcije;
– spremljajoče ureditve: rušitve objektov, ureditve obcestnega in obvodnega prostora, vključno z rekultivacijo zemljišč, ureditve in prestavitve obstoječih hudournikov ter ureditve mlinščice;
– deviacije kategoriziranih cest in nekategoriziranih cest in poti;
– naprave za odvodnjavanje in čiščenje;
– prestavitve in ureditve objektov gospodarske javne infrastrukture;
– okoljevarstveni ukrepi.
Državni prostorski načrt predvideva izvedbo ukrepov za povečanje poplavne varnosti Železnikov v dveh fazah. Prva faza zajema ukrepe urejanja vodotoka Selške Sore na področju naselja Železniki, ki bodo pripomogli k povečanju pretočnosti in izenačitvi dinamičnosti rečne struge. V drugi fazi je načrtovana gradnja pregrade in ureditev suhega zadrževalnika voda, ki se bo ob poplavah napolnil in na ta način zmanjšal pretok v strugi vodotoka skozi Železnike.
MOP je po uveljavitvi uredbe pričelo izvajati aktivnosti za pridobitev gradbenega dovoljenja za izvedbo I. faze vodnih ureditev, ki sedaj prehajajo v zaključno fazo. Tekom izvedbe je MOP s ciljem zasledovanja celovitosti projekt razširilo, tako da vzporedno izvaja tudi aktivnosti za pridobitev gradbenega dovoljenja za ureditev pritokov Selške Sore, katerih ureditev ni zajeta v DPN – gre za pritoke Češnjica, Dašnjica in Prednja Smoleva.
BISTVENI UKREPI I. FAZE VODNIH UREDITEV
1. Odsek od Alplesovega jezu do Domela:
- izravnava padca dna struge;
- ureditev struge na sonaraven način;
- rekonstrukcija Alplesovega jezu.
2. Odsek od Domela do Dermotovega jezu:
- poglobitev in izravnava padca dna struge;
- preoblikovanje pretočnega prereza;
- izenačitev višine krone zidov;
- gradnja novega mostu Na Klovžah (Trnje) ter podbetoniranje mostu na Racovnik;
3. Odsek od Dermotovega jezu do Dolenčevega jezu:
- gradnja novega mostu v Ovčjo vas in ureditev začasne obvozne ceste;
- rušitev obstoječega Dermotovega jezu in gradnja novega na novi lokaciji;
- poglobitev in izravnava padca dna struge;
- ureditev obrežnih zavarovanj in podaljšanje mlinščice;
4. Vplivno območje Dolenčevega jezu:
- izvedba zadrževalnika proda;
- preureditev Dolenčevega jezu;
- gradnja visokovodnega nasipa ter dvig regionalne ceste preko nasipa;
PRESTAVITEV REGIONALNE CESTE SKOZI ŽELEZNIKE
Obvoznica predstavlja preložitev regionalne ceste, ki sedaj poteka skozi trško jedro Železnikov. Njen začetek je obstoječi most preko Selške Sore v km 7,658, od koder trasa poteka najprej po obstoječi regionalni cesti, nato pa se v nadaljevanju odcepi v nov potek po levi brežini Selške Sore, po kateri poteka vzporedno do vklopa nazaj na obstoječo regionalno cesto. Preložitev bo izvedena v dolžini cca. 1.000 m.
Cesta je zasnovana kot dvopasovna cesta, namenjena za promet z motornimi vozili skozi naselje z izbrano projektno hitrostjo 50 km/h. Širina vozišča je 2 x 2,75 m z robnim pasom 2 x 0,25 m. Bankina je širine 0,50 m oziroma 1,00 m, širina hodnika za pešce pa 1,70 m.
Na obravnavanem odseku so predvidena 3 nova križišča:
– trikrako T križišče K1 v km 7,911 levo s pasom za leve zavijalce za stari trški del Železnikov;
– trikrako T križišče K2 v km 8,359 desno za Ovčjo vas (Smoleva);
– trikrako T križišče K3 v km 8,448 levo za stari trški del Železnikov,
ter več priključkov in dostopov k stanovanjskim in gospodarskim objektom.
Na delu obvoznice poteka tudi hodnik za pešce, ki je z robnikom višinsko ločen od zunanjega roba vozišča. Prav tako je predviden nov par avtobusnih postajališč pri tovarni Domel in nogometnem igrišču. Z obvoznico bo urejeno tudi odvodnjavanje tako zalednih vod, ki gravitirajo proti obravnavanemu odseku ceste, kot tudi odvod padavinskih odpadnih vod s cestišča, urejena pa bo tudi vsa potrebna prometna oprema in signalizacija. Zaradi preložitve regionalne ceste je predvidenih več novih podpornih zidov, oporni zid ter zaščita strme kamnite brežine s sidrano mrežo.
Projekt predvideva skladno s pogoji iz Uredbe o državnem prostorskem načrtu tudi rušitve in prestavitve nekaterih objektov (obstoječih objektov, zidov, ograj…).
S projektom bo urejena tudi vsa potrebna komunalna infrastruktura:
- Cestna razsvetljava
Cestna razsvetljava je predvidena ob hodniku za pešce ter za vsa tri križišča. - Vodovod
Predvidena je zamenjava obstoječega vodovoda z novim na dolžini 920 m. - Kanalizacija za komunalno odpadno vodo
Predviden je ločen sistem kanalizacije. - Elektrovodi
Predvidena je odstranitev in prestavitev obstoječega podzemnega in nadzemnega NN in SN omrežja ter izgradnja nove EE kabelske kanalizacije. - TK vodi
Predvidena je zaščita kabelskega omrežja v upravljanju Telekoma Slovenije d. d. ter optičnega širokopasovnega omrežja v upravljanju Tritel d. o. o.
Načrtovana je krajinska ureditev, ki upošteva naravne danosti, urbane značilnosti naselja, strokovna izhodišča in pogoje iz uredbe o DPN. Zasaditev bo učinkovala s premišljeno likovno prostorsko zasnovano razmestitvijo, ki bo imela na nekaterih mestih tudi vlogo vidne bariere in zmanjševala druge emisije s ceste pri najbolj izpostavljenih stavbah v bližini. Na teh delih je načrtovana zasaditev živih mej. Na desni strani obvoznice je med cesto in protipoplavnim zidom, ki poteka vzdolž brežine Sore, načrtovana zasaditev nižjih grmovnic na pasu za zasaditev v neenakomernih, z daljšimi presledki prekinjenih potezah, ki členijo desni rob ceste in rahljajo ravno in togo linijo protipoplavnega zidu.
BISTVENI UKREPI II. FAZE VODNIH UREDITEV
- Pregrada suhega zadrževalnika Pod Sušo
Zasnovana je zemeljska pregrada višine 20 m s prostornino zadrževalnika 1 mio m3 vode. - Ceste
Na širšem območju suhega zadrževalnika Pod Sušo so zaradi izgradnje zadrževalnika predvidene prestavitve in novogradnje cest v skupni dolžini cca. 1.700 m. - Premostitev
Za prečkanje pregrade se zgradi armiranobetonski ločni most dolžine 70 m. - Zadrževalniki proda
Zgradijo se trije zadrževalniki proda s skupno kapaciteto 8.000 m3. - Ureditve struge
- Javna gospodarska infrastruktura
V sklopu gradnje se na novo zgradijo ali rekonstruirajo tudi elektroenergetski vod, telekomunikacijski vodi in odvodnjavanje.
BISTVENI UKREPI PRI UREJANJU PRITOKOV
Češnjica:
- znižanje in izravnava dna struge, delna širitev struge;
- prilagoditev obstoječih brežin;
- zamenjava mostu na regionalni cesti.
Dašnjica:
- poglobitev struge in izvedba novih talnih pragov;
- sanacija in prilagoditev brežin;
- izvedba visokovodnih zidov in nasipov.
Prednja Smoleva:
- izvedba posameznih poglobitev, prečnih prehodov in brzic;
- izvedba visokovodnih zidov;
- sanacija in prilagoditev brežin ter zamenjava premostitev čez vodotok.
PODROBNEJŠE INFORMACIJE O DRŽAVNEM PROSTORSKEM NAČRTU
Obrazložitev in utemeljitev DPN
Povzetek DPN v pisni obliki
Grafični povzetek DPN